You are here
Προβιοτικά: Τα βακτήρια- σύµµαχοι για καλύτερη υγεία Η ΠΕΝΑ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΥΛΗ ΥΓΕΙΑΣ 

Προβιοτικά: Τα βακτήρια- σύµµαχοι για καλύτερη υγεία

[espro-slider id=182]

Προβιοτικά: Τα βακτήρια- σύµµαχοι για καλύτερη υγεία

Χρήσιµες συµβουλές από την
Eυαγγελία Σιαµπή (Φαρµακοποιός)

Εκτιµάται ότι πάνω από 400 είδη βακτηρίων κατοικούν µέσα στο ανθρώπινο σώµα τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται στην πεπτική οδό.

Κάποια από αυτά ονοµάζονται «φιλικά» και κάποια άλλα που θεωρούνται λιγότερο επιθυµητά «παθογενή». Για να υπάρχει υγεία τουλάχιστον το 85% των βακτηρίων του εντερικού σωλήνα πρέπει να είναι φιλικά και όχι άνω του 15% παθογόνα.
Η ισορροπία αυτή µπορεί να διαταραχθεί από τον σύγχρονο τρόπο ζωής, τη συχνή λήψη αντιβιοτικών, την κακή διατροφή, το κάπνισµα, το αλκοόλ, ψυχική και σωµατική καταπόνηση (stress), ακτινοθεραπεία, χηµειοθεραπεία αλλά και την πάροδο της ηλικίας.
Η καλύτερη πηγή προβιοτικών είναι τα γαλακτοκοµικά προϊόντα και δη τα µη παστεριωµένα (π.χ. πρόβειο παραδοσιακό γιαούρτι µε πέτσα).Υπάρχουν επίσης σε άλλα τρόφιµα, όπως το κεφίρ (µεγαλύτερη περιεκτικότητα έχει όταν το παρασκευάζουµε µόνοι στο σπίτι, µε ζωντανά βακτήρια και προσθήκη γάλακτος).
Το πλεονέκτηµα των συµπληρωµάτων έναντι των τροφών, είναι πως έχουν υψηλότερες συγκεντρώσεις προβιοτικών και συχνά ποικιλία διαφορετικών προβιοτικών που εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες. Επιπλέον, απελευθερώνονται απευθείας στο έντερο.
Τα οφέλη τους για τον οργανισµό είναι πολλαπλά:
• Χρησιµοποιούνται για τη θεραπεία οποιασδήποτε αιτιολογίας διάρροια, π.χ. διάρροια ταξιδιωτών, οξεία διάρροια από ροταϊό ή από λήψη αντιβιοτικών.
• Βοηθούν στην πέψη και κατά συνέπεια στην απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών.
• Βελτιώνουν την άµυνα του οργανισµού και τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήµατος και προστατεύουν από επικίνδυνα βακτήρια, προλαµβάνοντας σοβαρές µολύνσεις.
• Βοηθούν στη µείωση της δυσκοιλιότητας µε φυσικό τρόπο, επαναφέροντας την ισορροπία στη χλωρίδα του εντέρου.
• Συµβάλλουν στη µείωση των συµπτωµάτων του συνδρόµου ευερέθιστου εντέρου (σπαστική κολίτιδα), όπως τα φουσκώµατα, οι µετεωρισµοί, οι διαταραχές στις κενώσεις κ.ά.
• Βοηθούν στην πρόληψη και θεραπεία των µυκητιάσεων του γυναικείου κόλπου, των γυναικολογικών λοιµώξεων (κολπίτιδα, τραχηλίτιδα) και των ουρολογικών λοιµώξεων (κυστίτιδα).
Τα προβιοτικά είναι ασφαλή και µπορούν να λαµβάνονται από όλους, ακόµα και από παιδιά, εγκύους ή γυναίκες που θηλάζουν.
Επίσης, µπορούν να λαµβάνονται από ανθρώπους που παίρνουν φάρµακα, καθώς τα προβιοτικά φτάνουν και παραµένουν στο έντερο, όπου και δρουν, µε αποτέλεσµα γενικά να µην περνούν στην κυκλοφορία του αίµατος και να µην υπάρχει κίνδυνος αλληλεπίδρασης µε τα φάρµακα.

Related posts

One thought on “Προβιοτικά: Τα βακτήρια- σύµµαχοι για καλύτερη υγεία

Αρέσει σε %d bloggers: